AKCENTA CZ rozvířila svým vstupem na finanční trh v roce 1997 stojaté bankovní vody. Jejím cílem bylo nabídnout firmám efektivnější způsob, jak realizovat zahraniční platby a devizové operace. Tato ryze česká firma uspěla, dnes má přes 30 tisíc klientů a úspěšně působí v dalších státech Evropy.
Hradec Králové, 3. 8. 2017 - AKCENTA CZ, platební instituce, která realizuje pro exportéry a importéry zahraniční platební styk a devizové operace, oslavila 20 let své existence. V létě 1997 přišla na finanční trh se službami, které malým a středně velkým firmám dokázaly ušetřit nemalé prostředky v oblasti devizových operací a zahraničního platebního styku. Hlavně ze začátku byly klienty i velké firmy, které u bank nedosáhly na dealing a zahraniční platby tak pro ně byly velmi nákladné. To potvrzuje i Milan Lacina, majitel společnosti AKCENTA CZ: „Banky na konci 90. let poskytovaly služby dealingu skutečně jen největším firmám v zemi, ostatní se museli smířit s velmi nevýhodnými směnnými kurzy. To samé platilo o poplatcích za zahraniční platby, které byly až drakonické. My jsme dokázali být výrazně levnější a nabídli jsme uživatelsky příjemnou cestu, jak realizovat obchody, na což firmy slyšely. Na naši agresivní cenovou politiku s větším zpožděním reagovaly i banky, které své služby větším hráčům zlevnily, nikoliv však těm středním a menším. Pro ně jsme byli, a stále jsme, ideální volbou.“
Ryze česká firma začínala v Hradci Králové v malých prostorách se třemi zaměstnanci, přesto dokázala rychle růst a především na základě doporučení získávat nové klienty. Těch má v současné době přes 30 tisíc. Cesta k úspěchu ale nebyla jednoduchá. „Bojovali jsme zpočátku s důvěrou, nicméně jakmile někdo naše služby vyzkoušel, zjistil, že výrazně ušetří, a doporučil nás dál,“ hodnotí Milan Lacina a dodává: „Za největší výzvu, před kterou společnost stála, považuji dobytí složitého a vysoce konkurenčního polského trhu a také přechod řady evropských zemí na euro.“
V současné době AKCENTA CZ zaměstnává přes 70 lidí a dalších více než 100 obchodních zástupců na všech trzích. Kromě polského totiž expandovala také na maďarský, slovenský a rumunský trh.
„Na těchto trzích jsme si jednoznačně potvrdili, že náš obchodní model je přenositelný a funguje velmi dobře nejenom v českých podmínkách. Proto nyní pracujeme na další expanzi konkrétně na německý a francouzský trh a věříme, že uspějeme, stejně jako jsme uspěli na stávajících trzích,“ doplňuje Milan Cerman, předseda představenstva AKCENTY CZ. Ten vidí hlavní konkurenční výhody oproti bankovní i nebankovní konkurenci nejenom v nižších nákladech pro klienty, ale také v na míru ušité nabídce zajišťovacích instrumentů a především potom v rozkročení na dalších trzích, které umožňuje ještě rychlejší platební styk mezi těmito zeměmi, což klienti velmi oceňují.
AKCENTA CZ za 20 let svého působení zrealizovala pro své klienty přes 1,4 milionů obchodů. Za den jich vypořádá stovky, nejvíce v historii to bylo 19. 12. 2016, celkem 923 obchodů. Roční objem klientských obchodů dosáhl například v uplynulém roce 110 miliard Kč.
AKCENTA CZ v několika číslech a datech
Autor článku:
Jan Vlček
Jan působí ve společnosti Akcenta již více než deset let. S bohatými zkušenostmi a hlubokými znalostmi v oboru, je pro společnost neocenitelným přínosem. Janovy inovativní strategie a detailní přístup k PR činnostem nejenže posilují značku Akcenty, ale také aktivně přispívají k rozvoji celého PR sektoru.